Interview with NU.nl
"McDonald's lijdt onder de kleine jongens", stelt De Lange. "Tegenwoordig kunnen mensen alles googelen, ze kunnen precies zien wat er in bepaalde producten zit. Mensen willen geen e-nummers en andere kunstmatige toevoegingen in hun voedsel. Wel willen ze betalen voor kwaliteit. Liever geeft men meer uit aan een kwalitatieve burger die wat meer kost. Dat wil ik ook meegeven aan andere restaurants: durf geld voor je burger te vragen. De prijs van kwalitatieve producten mag je doorberekenen aan de consument."
"Het is belangrijk dat je goede ingrediënten gebruikt. Voor ons vlees hebben we een samenstelling gemaakt van het beste vlees. We gebruiken little gem-sla in plaats van romaine en geen watertomaten, maar Spaanse tomaten. Sauzen maken we zelf. Belangrijk is dat alles in balans is en dat je in één hap proeft."
De Lange ziet zure smaken vaker terugkomen op de burger. "Zoals augurk, ingemaakte komkommer of (kimchi) gefermenteerde groenten. Ook zie ik vaker Aziatische invloeden terugkomen, bijvoorbeeld krokant zeewier, dat als een krokant chipje de plaats van bacon inneemt. Tot slot wordt er steeds vaker geëxperimenteerd met exotische, gekke smaken. Wij hebben de wiedewietsaus, gemaakt met cannabis, limoen en notenolie. Waanzinnig lekker."
Al met al denkt De Lange dat de burger voorlopig volop gegeten blijft worden. "De hamburger blijft altijd bestaan", denkt hij. "Iedereen lust het, er is genoeg variatie in te vinden, het is betaalbaar en je kunt het bijna ieder moment van de dag eten."
Bron: NU.nl
< Back to the overview